فوتبال ایران

5350
محبوب :بدشانسی ها و مصدومیتها اجازه نداد یحیی  موفق باشد

دفاع راست و چپ کامل در لیگ مان نداریم

محبوب :بدشانسی ها و مصدومیتها اجازه نداد یحیی  موفق باشد

تا دفاع چپ قطری بازی نکند در رابطه با او نمی توان نظر قاطعی داد

مدافع راست اسبق پرسپولیس معتقد است در حال حاضر مدافع کناری ششدانگی در فوتبال ایران وجو.د ندارد .

 

ناصر قراگزلو -داود محبوب بازیکن سابق پرسپولیس بدشانسی و مصدومیتهای متوالی را بدشانسی متوالی یحیی در لیگ ایران می داند .

*از زمان حضور یحیی در پرسپولیس شروع کنیم چرا در این فصل یحیی هم در پرسپولیس موفق نشد و تیم را ترک کرد ؟

همه می دانند که یحیی مربی خوب و بزرگی است و مشکلی هم به لحاظ فنی نداشت اما همکاری نکردن با او برای خریدهای جدید و برآورده نشدن  خواسته هایش به ناچار او را ناچار به جدایی واستعفا ساخت اما این یک بخش مهم قضییه بود اما اگر بخواهیم از دیدی دیگر دلایل جدایی یحیی را به لحاظ فنی بررسی کنیم که خیلی به تیم پرسپولیس در آن زمان به یحیی لطمه زد مصدوم شدن بیش از حد بازیکنان کلیدی بود بازیکنانی مانند امیری و پور علی گنجی که واقعا ستوانهای تیم بودند و دوری شان واقعا به تیم ضربه زد .این بدشانسی ها در کنار همین مصدومیتها موجب شد یحیی در مقطعی نتیجه نگیرد و به دلیل بعضی از مسائل دیگری که وجود داشت سرمربی کار بلد پرسپولیس تصمیم به جدایی گرفت .

*از زمان بازیگری خودتان در پرسپولیس حرف بزنید که دقیقا در چه پستی بازی می کردید ؟

من در زمان استانکو بیشتر در پست دفاع راست بازی می کردم اما جدا از این مساله من در بقیه پستها مانند دفاع  چپ و هافبک چپ و هافبک راست هم بازی کرده بودم و هر جا که مربیان می خواستند برای تیم بازی می کردم .

*در خصوص دفاع  راست فعلی پرسپولیس یعنی دانیال اسماعیلی فر چه صحبتی به لحاظ فنی دارید ؟

من این بازیکن را خیلی بازیکن موفقی نمی دانم وکلا بهترین دفاع  راست فعلی لیگ را رامین رضاییان می دانم که او هم در سانتر و کارهای نفوذی بازیکن خوبی است اما در کارهای دفاعی ضعیف است و در زمان نفوذ کردن معمولا پشت این بازیکن خالی می ماند نکته ای که به نظرم در تیم ملی و بازیهای باشگاهی هم در بازی رامین دیده می شود .

*به نظر خیلی از وضعیت مدافعان کناری درفوتبال ایران رضایت ندارید ؟

بله حقیقتا به نظرم مدافع راست و چپ کامل در لیگ ایران نداریم .جدا از این مساله من فکر می کنم در پست وینگر چپ و راست هم ما بازیکن خوبی مانند ترابی را داشتیم که او هم افت کرده است و چون در تیم ملی هم خیلی کم بازی کرد به نظرم روند مثبتی که داشت دچار مشکل شد .جدا از این مساله تغییر مربی و سایر موارد اخیر تیم هم پرسپولیس را دچار مشکل ساخت و تیم و بازیکنانش را از حالت نسبتا خوبی که داشتند خارج ساخت و با افت مواجه ساخت .

*اما پرسپولیس مدافع خوب قطری را به خدمت گرفته درخصوص این بازیکن چه نظری دارید ؟

به هر حال بازیکن قطری رزومه خوبی دارد اما تا بازی نکند به قول معروف نمی توانیم در خصوص اوو توانمندی هایش قضاوت کنیم و او را بسنجیم .

*در خصوص اورنوف و بقیه خریدهای پرسپولیس چه نظری دارید ؟

اورنوف و چند خرید دیگر هم مانند مدافع قطری باید بازی کنند تا در کوران بازیها آنها را قضاوت کرد و در خصوص آنها به اظهار نظر پرداخت که قولی چه در چنته دارند و چقدر در قالب وظایف شخصی و کار گروهی می توانند برای پرسپولیس موثر واقع شوند.

*چرا فکر می کنید در چند مدت اخیر پرسپولیس خیلی اسیر مسائل حاشیه ای شد ؟

من فکر می کنم کلا مدیریت که قوی نباشد این مساله برروی باشگاه و تیم تاثیر منفی می گذارد و سرمربی و بازیکنان را تحت تاثیر عواقب منفی خودش قرار می دهد .این در حالی است که به طور مثال شما باشگاه سپاهان را در نظر بگیرد که چطور دقیق کار می کند و بازیکنان جوانش را به لیگهای خارجی ترانسفر می کند اما در پرسپولیس ما می بینیم که هیچ بهایی به بازیکنان جوان به شکلی که باید و شاید داده نمی شود و چرخه بازیکن سازی که خیلی مهم است نادیده گرفته می شود در حالی که ما در لالیگا می بینیم که بازیکن 17-18 ساله در بالاترین سطح و در تیمهای بزرگ بازی می کند که این هم ایرادی دیگر در کنار بعضی از مسائل دیگر است .

*شما که یکی از بهترین بازیکنان جناح راست پرسپولیس بودید چرا به تمرین پرسپولیس نرفتید تا تجربیات خودتان را در اختیار بازیکنانتان قرار دهید ؟

من زمان یحیی سرتمرین رفتم و اتفاقا با ایشان و آقا کریم خیلی صحبت کردم .یحیی و کریم واقعا خیلی خوب بالای سرتیم بودند و کارشان را خیلی خوب انجام می دادند .

*اوسمار مربی پرسپولیس در صورتی که فرصت به او داده شود در تیم موفق می شود ؟

در پرسپولیس باید یک مربی در کوتاهترین زمان ارزش خودش را نشان دهد و محکوم به برد و پیروزی است و اگر پرسپولیس هم مربی خارجی  بخواهد باید  مانند استانکو و برانکو که مربیان بزرگ و با دانش و گردن کلفت و کارنامه داری را بودند به خدمت بگیرد در حالی که من از اوسمار شناختی ندارم و فکر نمی کنم به لحاظ کاریزما و سایر موارد حریفش نزد بازیکنان خریدار داشته باشد .

*اما پرسپولیس با سرمربیگری اوسمار مقابل تیم اراکی بد بازی نکرد و باخت !

من فکر می کنم یک مربی بایدیک خصلت داشته باشد که همه بازیکنان او را دوست داشته باشند و حرفش را بخوانند .بازیکن هم اگر مربی را دوست داشته باشد برای اوو تیمش به قولی سرش را جلوی توپ می گذارند نکته ای که ما زمان یحیی می دیدیم  بازیکنان با ان شرایط برای تیم می جنگیدند و با همه وجود بازی می کردند در حالی که من فکر نمی کنم در زمان اوسمار هم چنین حالتی برای بازیکنان حاکم باشد .به نظرم بازیکنان تیم مربی سطح بالا می خواهند که به لحاظ رفتاری و فنی در رده بالا باشد و الگویی برای انها محسوب شود در حالی که بعد از رفتن یحیی ما چنین مساله مهمی را در اوسمار نمی بینیم مربی که از زمان حضورش پرسپولیس در دو بازی تدارکاتی و یک بازی رسمی باختهای بدی را تجربه کرده که به هر حال این موارد در حد تیم بزرگی در حد پرسپولیس نیست تیمی که مدافع عنوان قهرمانی است .

*چرا فکر نمی کنید اگر زمان بیشتری به  مربی جدید پرسپولیس داده شود ایشان در کارش موفق نمی شود ؟!

من معتقدم همه تیمها مقابل پرسپولیس انگیزه مضاعفی دارند و این موضوع می طلبد که بازیگنان پرسپولیس خیلی بیشتر تلاش کنند و دو برابر بدوند تا تلاش و انگیزه بالای تیم مقابل را به این تیم طریق خنثی سازند .

*در خصوص اشتباه فردی دروازه بان پرسپولیس که خیلی حرف و حدیث همراه داشت چه نظری دارید ؟

اشتباه ممکن است برای هر بازیکنی پیش بیاید و کسی هم نمی تواند منکر این قضییه شود به همین دلیل نمی توان یک بازیکن را متهم کرد چون گفتم اشتباه اجتناب ناپذیر است هر چند در پرسپولیس به دلیل اینکه توجه ها خیلی روی تیم زیاد است به هر حال اشتباه ممکن است بازتاب بیشتری پیدا کند .

*در خصوص شرایط قهرمانی لیگ فعلی چقدر فکر می کنید پرسپولیس بتواند از عنوان قهرمانی فصل قبلش دفاع کند ؟

کار بازیکنان پرسپولیس خیلی سخت است و این دشواری در نیم فصل دوم برای سرخپوشان مضاعف می شود و هر بازی به نوعی حکم فینال را پیدا می کند به همین دلیل با توجه به حضور تیمی مانند سپاهان که بازیکنان خوبی در زمین و روی نیمکت دارد من رسیدن پرسپولیس به عنوان قهرمانی دیگر و دفاع از عنوان قهرمانی فصل قبل را برای پرسپولیس خیلی سخت می دانم ضمن اینکه استقلال هم تا به حال از لحاظ امتیازگیری موفلق تر از پرسپولیس بوده و وقتی همه موارد را در کنار هم قرار می دهم و کنار هم می چینم قهرمانی را برای پرسپولیس سخت می دانم ضمن اینکه بازیکنان پرسپولیس را در شرایط آرمانی به لحاظ بدنی و انگیزشی نمی بینم .


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران